فهرست

سامانه ساتع

معرفی سامانه ساتع sate.atf.gov.ir

در دی ماه سال 1399، با ابلاغ بخشنامه 131252 ریاست جمهوری، تمامی دستگاه‌های مشمول این بخشنامه موظف‌ شده اند که برای رفع مشکلات و نیازمندی های پژوهشی و فناوری خود را که اهداف، نتایج مورد انتظار، استانداردها، ویژگی‌های مورد نظر و نحوه تأمین منابع مالی لازم آن ها مشخص شده است، در سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش یا همان ساتع که زیر نظر دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می باشد، به شکل عمومی فراخوان دهند.

به طور کلی، سامانه ساتع، سایتی است که دستگاه های مشمول این بخشنامه مانند بانک ها، باید نیازمندی های پژوهشی خود را به صورت همگانی در آن منتشر کنند تا محققان و فناوران دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و آموزشی عالی دولتی و غیر دولتی، جهاد دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان، آن ها را مشاهده نمایند و برای پروژه مد نظر خود، پیشنهاده ارسال کنند. این پیشنهاده ها به وسیله متقاضی پژوهش بررسی می شوند و پروژه به محقق برگزیده محول می گردد.

در همین راستا و به منظور اجرای آیین نامه فوق، خزانه داری کل کشور حساب خاصی را برای واریز منابع موضوع آیین نامه تعیین و به شرکت ها، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت اعلام نموده است.

شرکت ها و موسسات فوق نیز ضمن واریز مبلغ مذکور در مقاطع سه ماهه، اولویت های پژوهشی خود را در سامانه ساتع به آدرس اینترنتی فوق الاشاره به اشتراک گذاشته اند و در جهت حل مسائل و مشکلات پژوهشی خود آماده عقد قرارداد با دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری می باشند.

به منظور استفاده از فرصتی که قانون بودجه سال ۹۸تا پایان سال جاری در اختیار دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری قرار داده است ، خواهشمند است تمامی اعضای محترم هیات علمی، با مراجعه به سامانه و انتخاب اولویت مورد نظر خود از بین اولویت های شرکت ها، بانک ها و موسسه های انتفاعی وابسته به دولت، پیشنهاده خود را در سامانه ثبت نمایند تا پس از بررسی های لازم اقدامات لازم به منظور عقد قرارداد صورت پذیرد

لطفا جهت مشاوره لازم به منظور اجرای فرآیندهای مرتبط با ثبت پروپوزال در سامانه مورد اشاره،با شماره تلفن همراه09111143249 ،سرکار خانم راحله احمدیان، کارشناس پژوهشی این معاونت تماس گیرید.