فهرست

اولین سمپوزیوم پیوند سلولهای بنیادی ایران و فرانسه

 

اولین سمپوزیوم پیوند سلولهای بنیادی ایران و فرانسه با عنوان تازه های برخورد با بیماری پیوند علیه میزبان در تاریخ ۷ تا ۱۰ آذر ۹۷ در  سالن اجلاس سران توسط مرکز تحقیقات پیوند سلولهای بنیادی خونساز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می گردد.

بیماری پیوند علیه میزبان، عارضه‌ای است که به دنبال پیوند آلوژنیک سلول‌های بنیادی خون‌ساز رخ داده و از علل اصلی مرگ‌ومیر پس از پیوند است. سمپوزیوم بیماری میزبان علیه پیوند (GvHD) فرصتی است که دانشمندان و پژوهشگران در زمینه GvHD  را از سرتاسر جهان گردهم آورده تا یافته‌های جدید و ارزشمند خود در تشخیص و درمان این بیماری را با یکدیگر در میان بگذارند. سمپوزیوم یاد شده به بحث و بررسی یافته‌های جدید در زمینه GvHD خواهد پرداخت.

محورهای اصلی سمپوزیوم  نگرش نو به پاتوفیزیولوژی و درجه‌بندی بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛  درمان‌های جدید و درحال‌توسعه برای بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛  کارآزمایی های بالینی بیماری پیوند علیه میزبان؛ نقش منبع سلول و ترکیب بافت پیوندی در بروز بیماری پیوند علیه میزبان؛ سلول درمانی برای بیماری پیوند علیه میزبان؛ بیومارکرهای مرتبط با بیماری پیوند علیه میزبان حاد و مزمن؛ فتوفورزیس برای بیماری پیوند علیه میزبان؛ دست ورزی گرفت برای پیشگیری از بیماری پیوند علیه میزبان است.

آخرین‌مهلت ارسال مقالات برای «سمپوزیوم بیماری پیوند علیه میزبان»، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ به پایان می‌رسد و از 7 تا 10 آذر در محل سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد. پژوهشگران می‌توانند مقالات پژوهشی خود در خصوص بیماری GvHD را از طریق وب‌سایت جشنواره ارسال کنند. 

سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 3 لغایت 10 تیر ماه 1396، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار خواهد شد.